Dezamăgit de Dumnezeu?

Dezamagit de DumnezeuRecent am auzit vorbindu-se despre motivele care ne împiedică să ne apropiem de Dumnezeu și unul dintre aceste motive mi-a atras atenția: dezamăgirea. Mi-am dat seama că și eu sunt dezamagită de Dumnezeu. De ce? Păi… pentru că unele dintre rugăciunile mele au rămas fără răspuns, pentru că am trecut prin momente grele cărora nu le înțeleg nici acum rostul, pentru că viața mea nu se desfășoară așa cum mi-aș dori, pentru că multe din căile Lui îmi sunt ascunse… De fapt, sunt dezamăgită pentru că voia Lui nu se potrivește cu dorințele și cu ideile mele…

Dar apoi m-am gândit: dar oare Dumnezeu nu va fi dezamăgit de mine? Cum mă privește El acum din cerul Său și ce crede despre mine? Nu cred că Se bucură de faptul că eu sunt personajul principal și nu El, dar în același timp, nici nu cred că mă judecă, ci așteaptă cu răbdare și dragoste ca să mă întorc spre El. Așa că mi-am luat din nou cutiuța mea cu versete preferate și le-am căutat pe cele care mă încurajează să mă încred în Dumnezeu, chiar dacă nu înțeleg modul Lui de a lucra – pentru că El este înțelept și știe ce este mai bine pentru mine. Iată ce am găsit:

”Sunt încredinţat că Acela care a început în voi această bună lucrare o va isprăvi până în ziua lui Isus Hristos.” (Filipeni 1:6)

”Domnul să-ţi fie desfătarea, şi El îţi va da tot ce-ţi doreşte inima. Încredinţează-ţi soarta în mâna Domnului, încrede-te în El, şi El va lucra. El va face să strălucească dreptatea ta ca lumina şi dreptul tău ca soarele la amiază.” (Psalmul 37:4-6)

”Ne-ai făcut să trecem prin multe necazuri şi nenorociri, dar ne vei da iarăşi viaţa, ne vei scoate iarăşi din adâncurile pământului.” (Psalmul 71:20)

”Doamne, prin îndurarea Ta se bucură omul de viaţă, prin ea mai am şi eu suflare, căci Tu mă faci sănătos şi îmi dai iarăşi viaţa. Iată, chiar suferinţele mele erau spre mântuirea mea; Tu ai găsit plăcere să-mi scoţi sufletul din groapa putrezirii. Căci ai aruncat înapoia Ta toate păcatele mele!” (Isaia 38:16-17)

”Măcar că zici că nu-L vezi, totuşi pricina ta este înaintea Lui: aşteaptă-L!” (Iov 35:14)

”Nu v-a ajuns nicio ispită care să nu fi fost potrivită cu puterea omenească. Şi Dumnezeu, care este credincios, nu va îngădui să fiţi ispitiţi peste puterile voastre, ci, împreună cu ispita, a pregătit şi mijlocul să ieşiţi din ea, ca s-o puteţi răbda.” (1 Corinteni 10:13)

”De altă parte, ştim că toate lucrurile lucrează împreună spre binele celor ce iubesc pe Dumnezeu, şi anume spre binele celor ce sunt chemaţi după planul Său.” (Romani 8:28)

”Căci Eu ştiu gândurile pe care le am cu privire la voi, zice Domnul, gânduri de pace, şi nu de nenorocire, ca să vă dau un viitor şi o nădejde.” (Ieremia 29:11)

”Încrede-te în Domnul din toată inima ta şi nu te bizui pe înţelepciunea ta! Recunoaşte-L în toate căile tale, şi El îţi va netezi cărările.” (Proverbe 3:5-6)

Ce aș mai putea adăuga, decât: Dumnezeu să ne ajute să nu mai fim niciodată dezamăgiți de El!

5 thoughts on “Dezamăgit de Dumnezeu?

Leave a Reply

