Psalmul 139 – parafrazare

1 Doamne, Tu mă cunoşti așa cum sunt, în modul cel mai intim posibil.

2 Știi când stau și când mă scol și pătrunzi cu blândețe în gândurile mele.

3 Știi când sunt pe drum și când dorm și cunoști absolut tot ceea ce fac.

4 Nici măcar nu mi-am formulat propoziția în minte, și Tu știi deja ce voi spune.

5 Tu mă încercuiești din toate părțile și încă și deasupra mea am mâna Ta ca scut.

6 O știință atât de minunată este superioară puterii mele de înțelegere.

7 Unde aș putea să mă duc, ca prezența Ta să nu fie acolo?

8 În cer sigur Te pot găsi, în locuința morților ești tot prezent.

9 Dacă aș avea aripi și aș zbura până la marginile lumii,

10 și acolo voi avea parte de călăuzirea Ta și de mâna Ta ocrotitoare.

11 Dacă aș sta în întuneric,

12 Tu ai face întunericul lumină, pentru că Tu ești Lumina lumii.

13 Tu m-ai creat în cele mai mici detalii.

14 Te laud că sunt o lucrare bine făcută, și toate lucrările Tale sunt perfecte!

15 Când m-ai creat într-un mod neînțeles,

16 cănd eram doar un embrion, Tu hotărâsei deja câte zile voi trăi pe pământ.

17 Cât de multe sunt gândurile Tale și cum eu nu le pot înțelege!

18 Nu pot să le număr, după cum nu pot număra nici firele de nisip de pe o plajă. Când mă trezesc, Tu ești deja acolo!

19 O, Doamne, de ai îndepărta de la mine tot ce e rău!

20 Nu pot să aud cum oamenii iau în deșert Numele Tău!

21 Să nu urăsc eu tot ce e rău și să nu-i disprețuiesc pe cei care se ridică împotriva Ta?

22 Îi consider inamicii mei pe cei care Te urăsc.

23 Examinează-mă, Doamne, în cele mai mici detalii!

24 Să nu fiu cumva pe o cale rea, condu-mă Tu pe calea care duce spre eternitate!

One thought on “Psalmul 139 – parafrazare

Leave a Reply

