Doar Timpul…

love & timeEra odată o insulă unde trăiau toate atributele umane: Buna Dispoziție, Tristețea, Înțelepciunea, Iubirea și altele.
Într-o zi, acestea au aflat că insula se va scufunda în curând, așa că și-au pregătit navele și au plecat. Doar Iubirea a rămas până în ultimul moment. Cand insula a început să se scufunde, Iubirea a hotarât să ceară ajutor.

Bogăția a trecut pe lângă Iubire într-o barcă luxoasă și Iubirea i-a zis:
”Bogăție, mă poți lua cu tine?”
”Nu te pot lua, căci am mult aur și argint în barca mea și nu am loc pentru tine.”

Atunci Iubirea i-a cerut ajutorul Orgoliului, care tocmai trecea pe acolo:
”Orgoliu, te rog, mă poți lua cu tine?”
”Nu te pot ajuta, Iubire, aici e totul perfect… mi-ai putea strica nava.”

Iubirea a rugat mai apoi Tristețea, care trecea pe lângă ea:
”Tristețe, te rog, lasă-mă să vin cu tine!”
”Of, Iubire, sunt atât de tristă încât simt nevoia să stau singură…”

Chiar și Buna Dispoziție a trecut pe lângă Iubire, dar era atât de mulțumită, încât nu a auzit că o striga.

Dintr-o dată, o voce a strigat:
”Vino, Iubire, te iau cu mine!”
Cel care vorbise era un bătrân. Iubirea s-a simțit atât de recunoscătoare și plină de bucurie, încât a uitat să îl intrebe cum îl cheamă. Când au sosit pe țărm, bătrânul a plecat.
Iubirea și-a dat seama cât de mult îi datora și a întrebat Cunoașterea:
”Cunoaștere, îmi poți spune cine m-a ajutat?”
”Era Timpul…”
”Timpul?” s-a întrebat Iubirea. ”Dar de ce tocmai Timpul m-a ajutat?”
Cunoașterea, plină de înțelepciune, i-a răspuns:
”Pentru că numai Timpul e capabil să înțeleagă cât de importantă e Iubirea în viață…”

(Autor necunoscut)

Leave a Reply

