Bobocul de trandafir

rose budUn tânăr predicator se plimba odată alături de un predicator mai în vârstă printr-o gradină cu trandafiri, mărturisindu-i acestuia din urmă că nu prea ştie care este voia lui Dumnezeu pentru viaţa lui, ce anume ar vrea Dumnezeu ca el să facă în viaţă. Predicatorul cu experienţă s-a îndreptat spre un tufiş de trandafiri, a rupt un boboc şi i l-a dat tânărului, rugându-l să-l desfacă, fără a rupe însă nici o petală!

Neînțelegând ce legătură poate să existe între un boboc de trandafir şi voia lui Dumnezeu pentru viața lui, tânărul l-a privit întrebător, dar din respect faţă de colegul său, a încercat să desfacă bobocul. Zădarnică şi tristă încercare! Foarte curând și-a dat seama că nu are cum să “înflorească” trandafirul fără a-i distruge petalele catifelate.

Predicatorul mai în vârstă i-a spus atunci cu blândeţe în glas:

“Dacă nici măcar un boboc de trandafir nu putem desface cu mâinile noastre fără a-i nimici frumuseţea, cum ne putem închipui că am avea înţelepciunea de a ne înţelege de la bun început întreaga viaţă? Dumnezeu a creat floarea şi tot El o face sa înflorească. În mâinile mele trandafirul moare. Mă voi încrede, aşadar, în călăuzirea Lui în fiecare clipă din zi, pentru fiecare pas din călătoria pribegiei mele pe acest pământ. Singur Tatăl ceresc ştie şi cunoaşte calea ce-mi stă înainte. Mă voi încrede în El, în înţelepciunea Lui de a depăna momentele din viaţa mea, unul câte unul, la fel cum desface petalele trandafirului, una câte una.”

(Autor necunoscut)

2 thoughts on “Bobocul de trandafir

Leave a Reply

